Pisanie dobrego kodu dla niewtajemniczonych – prezentacja na WIT

Posted: 2010-12-10 in Good Code
Tags: , ,

Miałem dzisiaj przyjemność poprowadzić gościnną prezentację o pisaniu dobrego kodu dla niewtajemniczonych na wydziale informatyki Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania WIT. Mile byłem zaskoczony skuteczną promocją wydarzenia i determinacją studentów, którzy mimo godzin popołudniowych (prawie 18-ta) i nieobowiązkowości wykładu pojawili się w ilości ponad 50-ciu sztuk. Sądząc po wyrazach twarzy większość z nich była żywo zainteresowana tematem.
Niestety w Polsce ruch Software Craftsmanship jest wciąż bardzo mało popularny, mniej nawet niż wiedza o metodykach Agile. Studenci często nie mają w ogóle świadomości, że istnieje alternatywa do metodyk formalnych oraz iż działający kod to jeszcze nie wszystko. Cieszę się, iż mogłem przedstawić kilka aspektów, które pomagają w pisaniu dobrego kodu oraz mam nadzieję, że zachęciłem przynajmniej kilka osób do przeczytania książki “Clean Code” Roberta C. Martina, która w mojej opinii powinna być obowiązkową pozycją na wszystkich kierunkach programistycznych.

Jeżeli byłeś na prezentacji, możesz wyrazić swoją opinię w komentarzu.

Comments
  1. Adam says:

    Byłem na prezentacji, całkiem udana chociaż jedn student z tyłu grał w PESa:) Chciałbym się do czegoś przyczepić ale właściwie nie ma do czego. Może do czasu końcówka trochę straciła ze względu na pośpiech.

Leave a Reply

